Od dziś nasz nowy, rozbudowany serwis internetowy OSZ w Mińsku Mazowieckim posiada dodatkową funkcjonalność, niezwykle istotną z punktu widzenia naszej działalności statutowej.
Ankieta jest dostępna pod adresem: https://ocsm.pl/ankieta
Anonimowe ankiety satysfakcji klienta stanowią dziś podstawowy zasób wiedzy, w zakresie weryfikacji słuszności obranych metod i kierunków działań.
Dzięki dobrze skonstruowanym ankietom – w sensie merytorycznym i technicznym, jesteśmy w stanie na bieżąco kontrolować odbiór przeprowadzanych szkoleń (w zakresie ich jakości, przystępności itp.) i w razie potrzeby, w szybkim czasie dokonywać stosownych korekt i optymalizować podejmowane działania dla zapewnienia najlepszych możliwych rezultatów.
Proces konstruowania optymalnej ankiety, wbrew pozorom nie jest rzeczą łatwą.
Musimy mieć na uwadze nie tylko to, jakie cele chcemy za jej pomocą osiągnąć, ale i jej pozytywny odbiór przez osoby, od których chcemy pozyskać cenne dla nas informacje.
Niby zwykła ankieta, ale…
Mając uwadze powyższe uwarunkowania, skonstruowaliśmy intuicyjną, interaktywną ankietę satysfakcji klienta: prostą i szybką w obsłudze dla osób zainteresowanych, dla nas zaś optymalną w zakresie informacji, jakie chcemy uzyskać.
I tak, po pierwsze: nasza ankieta jest dynamiczna :)
Co to oznacza?
Oznacza to, że informacje i pola jakie pojawiają się w formularzu ankiety, zmieniają się w zależności od zaznaczonych wcześniej pozycji (technicznie to po prostu tzw. logika warunkowa).
Dla przykładu: tak wygląda ekran startowy ankiety, w sytuacji kiedy zaznaczymy najwyższą ocenę.
Tak zaś wygląda ten sam ekran, w sytuacji kiedy zaznaczymy najniższą ocenę.
Oceny pośrednie (pomiędzy najwyższą a najniższą), również mają swoją indywidualną specyfikę.
Ankieta anonimowa dla nas, jednak jej użytkownik może zdecydować inaczej…
Po prawidłowym wypełnieniu ankiety, pojawia się komunikat informujący o przesłaniu ankiety.
Każdy komunikat wszakże jest spersonalizowany i nigdy nie pojawi się ponownie taki sam.
Z jakiego powodu?
- Treść komunikatu jest zależna od wystawionej oceny (zawsze adekwatna w sensie pozytywnym).
- Każdy komunikat zawiera unikalny numer, przyporządkowany do danego wpisu ankiety.
Ze względu na anonimowy charakter ankiety, my nie jesteśmy wstanie sami powiązać danego wpisu, a tym samym jego unikalnego numeru w ramach ankiety, z konkretną osobą.
Może to zrobić wyłącznie osoba, która zapisała/skopiowała owy numer (numer pojawi się tylko jeden raz).
I po co to wszystko?
W ten sposób dajemy danej osobie możliwość zachowania “dowodu” wypełnienia ankiety, np.
gdyby z jakichkolwiek powodów, chciałaby potwierdzić swój wpis lub odnieść się do niego (z własnej woli) w przyszłości.
Dla przykładu: tak wygląda ekran potwierdzenia przesłania ankiety, w sytuacji kiedy zaznaczymy najwyższą ocenę. Na dole ekranu znajduje się wspomniany wcześniej, unikalny numer wypełnionej ankiety.
Mamy dane z ankiety – i co dalej?
Dane trafiają do naszego działu działu szkoleń oraz dyrekcji ośrodka w trojakiej formie:
- Umieszczane są w specjalnie skonstruowanych, syntetycznych tabelach, gdzie praktycznie rzut oka wystarczy, aby przeprowadzić ich wstępną analizę (np. każda ocena w tabeli ma swój kolor).
Tabele posiadają funkcjonalność filtrowania, sortowania, wyszukiwania i drukowania. - Umieszczenie danych w tabeli poprzedzone jest stosownym powiadomieniem e-mail do w/w osób.
- I na koniec “wisienka na torcie”: dane są równolegle automatycznie przetwarzane do postaci
wizualnej, tj, wykresów graficznych, prezentujących całokształt danych w sposób jasny, klarowny i czytelny, dający natychmiastowy obraz tego, o co nam od początku chodziło…
Dla przykładu: powyżej prezentujemy zrzut ekranu, obejmujący część wykresów w panelu administracyjnym dyrekcji oraz działu szkoleń naszej jednostki
Linki do ankiety dostępne są w wielu miejscach naszego serwisu (choć i tak łatwo ten adres zapamiętać: ocsm.pl/ankieta).
Na wszelki wypadek umieściliśmy jednak również specjalną zakładkę z lewej strony ekranu – nie sposób jej nie zauważyć :)